Obsadzanie stanowisk

Jak znaleźć pracownika?
Właścicieli firm coraz częściej dopadają rozterki na temat tego jak odkryć pracownika i sprawić żeby został w firmie jak najdłużej. Wraz z wejściem na rynek zatrudnienia tzw. millenialsów sytuacja zmieniła się na tyle, że dziś coraz częściej to firmy muszą zabiegać o pracownika, a nie na odwrót.



Poszukiwanie pracowników może stanowić wyzwanie wręcz dla osób wykwalifikowanych w tym kierunku specjalistów HR, którzy sięgają po coraz to bardziej nowatorskie metody przyciągnięcia do firmy wartościowych osób.

Skoro uzyskanie pracownika stało się wyzwaniem wręcz dla firm produkcyjnych czy sprzedażowych, tym bardziej dotknęło firm IT. Rekrutacja programistów wygląda bowiem przeciwnie niż rekrutacja ekspedientki do sklepu spożywczego. Firmy szukają osób wykwalifikowanych, z doświadczeniem, władających językami, zatem mają spore oczekiwania, jednakże oczekiwania te przekładają się na oczekiwania kandydatów do pracy - programiści jak nikt inny potrafią dokonać rachunku przychodów i strat, wynikającego z włożonego w pracę wysiłku i otrzymanego w zamian wynagrodzenia.

Nasuwa się więc pytanie jak odkryć programistę do firmy, która tak realnie nie ma zbyt wiele do zaoferowania? Przede wszystkim trzeba przyjąć, że samo takie nastawienie nie najlepiej wpłynie na końcowy rezultat rekrutacji - to,co dla jednych jest skazą - dla innych może być dobrą właściwością. Twoja firma to nie softwarehouse, wdrażający coraz to nowe projekty, a programiści będą pracować na tzw. utrzymaniu? Bądźmy szczerzy już na etapie ogłoszeń - nie oferujmy czegoś, czego nie jesteśmy w stanie spełnić, ponieważ rykoszet może być dla nas realnie bolesny. Tak jak różnorakie są firmy, tak różni są programiści - nie wszyscy lubią pośpiech i nerwową atmosferę zbliżającego się deadline, co zwykle jest domeną softwarehouseów właśnie. Bądźmy zatem szczerzy, zdradzajmy jak największą ilość informacji, dajmy się zauważyć, bierzmy udział w spotkaniach branżowych, targach pracy, organizujmy szkolenia, sponsorujmy branżowe eventy, współpracujmy z uczelniami wyższymi, organizujmy praktyki i staże. Wizerunek firmy może zdziałać de facto dużo dobrego (warto mieć na uwadze jednak,że funkcjonuje to w dwie strony).

Polecana strona: agencja pracy.