Kiedy kilkanaście lat temu ktoś napisał, że świąteczne kawałki puszczane z głośników w sklepach sprawiają, że ludzie kupują więcej, wielu się śmiało. Dość bardzo szybko okazało się że miał rację i wykonując projekt cukierni, trzeba iść jeszcze dalej - zrobić wszystko, ażeby klient już na sam widok sklepu chciał do niego wejść i zostawić w nim duże środki finansowe. Czy chodzi więc o to, by bardzo dobrze się czuł? Tak po prostu? Nie. Chodzi o to, ażeby poczuł się na tyle zachwycony, zdarza się, że zaopiekowany, ażeby stracił całkiem kontrolę nad tym, ile wydaje. Najlepiej widać to w sieciowych sklepach odzieżowych a także drogeriach oferujących kosmetyki. Wyglądem sklep odzieżowy, który jest sieciówką i luksusowy butik ekskluzywnej marki muszą wyglądać jednakowo: dużo ciepłego światła, przestrzeń, ładne meble i ubrania rozwieszone na wieszakach w całym sklepie. Co najistotniejsze - tych ubrań nie może być zbyt sporo. Jeżeli spadają z wieszaków, nieomalże przelewają się przez nie, złudzenie ekskluzywności znika. Skoro towaru jest na prawdę dużo a do tego nieestetycznie leży, najprawdopodobniej nie jest wart swojej ceny. Projektując sklep, trzeba mieć to wszystko na uwadze.
Zobacz: projekt cukierni.