Co to jest agencja brandingowa?

Każda firma, która wchodzi na rynek albo chce się na nim utrzymać, musi posiadać spójną tożsamość wizualną. Na taką tożsamość składa się: nazwa firmy, logotyp, kolory firmowe i dodatkowe elementy tj. hasła czy znaki firmowe. Spójna identyfikacja wizualna stanowi potrzebny element funkcjonowania firmy czy marki.

Na szczęście, nie musimy głowić się nad tym sami. Istnieją doświadczone firmy, które specjalizują się w takich działaniach. Agencja brandingowa - jak działa? Zacznijmy od tego, czym jest właściwie agencja brandingowa. Jest to firma, która para się tworzeniem wizerunku innych firm albo marek. Wizerunek firmy to system współistniejących i uzupełniających się elementów identyfikacji wizualnej, a zatem nazwa firmy, logotyp czy kolory firmy. Zakres działań takich agencji jest jednakże o sporo szerszy i obejmuje różnorakie narzędzia budowania tożsamości wizualnej. Jednym z używanych narzędzi jest promocja danej marki za pomocą gadżetów reklamowych oferowanych klientowi w postaci spersonalizowanej. Istotne jest dostosowanie artykułu stanowiącego upominek do targetowej grupy klientów i dopasowana personalizacja, która odgrywa priorytetową rolę w nawiązywaniu relacji z klientem. Stosowane jest także narzędzie marketingu bezpośredniego, czyli tradycyjnie wysyłanych do klientów paczek z materiałami reklamowymi. Oczywiście poza tradycyjnych mediów i elementów drukowanych stosuje się także interaktywne przysz� �ościowe media, jak strona www, prezentacje flash czy gadżety multimedialne. Całość działań jest nastawiona na budowanie oraz utrzymanie silnej pozycji firmy albo marki na rynku. W praktyce znaczy to, że agencja brandingowa modyfikuje już istniejące rozwiązania tak, by były jak najskuteczniejsze. Jest to wymóg współczesnego rynku, który dynamicznie się zmienia i działania firmy muszą do tych przemian jak najszybciej się dostosowywać.
Polecam: agencja brandingowa